5 Eylül 2012 Çarşamba

Givenchy nam-ı diğer /Jivanşi/

Geçen gün Guitar Hero postumdan tanıdığınız arkadaşım S'le buluştuk. Ona internette gördüğüm Givenchy marka bir tişörtü (hangi tişört diyenleri buraya alalım) anlatmaya çalışırken markanın adını telaffuz etmekte epeyce zorlandım. Öyle mi böyle mi derken, dedim ki ben bunu hep yaşıyorum bir bilene sorayım, gittim Google'a sordum o da karşıma şu video'yu çıkardı.




İzleyince uzunca süren bir dumur olma süresinden sonra, videodaki telaffuzlar eğer doğruysa epey ufkum genişledi diyebilirim. Telaffuz edemediğim markanın /jivanşi/ diye okunduğunu öğrenince bence dumur olmaya hakkım var :) Konuyla alakasız gibi ama buna benzer birşey geçenlerde UHU'yla ilgili yaşamıştım. Meğer o da /yuhu/ diye okunuyormuş. Video'yu izleyenler görecektir (yada duyacaktır) Nike da /nayki/ diye okunuyormuş ya, arkadaş arasında falan söylesem alay konusu olurum heralde. Converse'in aslında /kanvırs/ diye okunduğu bir dünyada daha neler görüp şaşıracağım acaba. Bu pronunciation zor zanaat :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder