12 Eylül 2015 Cumartesi

Artık bir şeyler yapmak lazım

Yaklaşık son 1 senedir, bloga eskisi kadar yazı yazmıyorum. Bunun farkına varıp da beni sürekli destekleyen pek çok arkadaşım olsa da, harekete geçememiştim. Ara sıra gaza gelip, bu sefer kesin eski düzene geri dönüyorum diye düşünsem de, hep 1-2 yazıyla sınırlı kaldı o geri dönüşler. Çünkü kendi içimde, daha doğrusu beynimin içinde çözümleyemediğim şeyler vardı. İnsan sürekli bir şeye takılıp onu düşününce, kendi kendisinin modunu düşürmeyi ve her şeyden kendisini çekmeyi de çok güzel başarabiliyormuş, bunu öğrendim bu sene.


Bir de blogu açtığımdan beri, burada hissedilmesini istediğim tek şey vardı! Okuyanların hayatın sıkıntılarından uzaklaşıp da bir anlık bile olsa gülümsemelerini istemiştim. Geçen sene mezun olduktan sonraki yeni mezun, işsiz, iş görüşmeleri korkunç geçen, ne yapacağını bilmeyen, her gün kendi kendisini sorgulamaktan başka bir şey yapmayan, hemen hemen her gününü yukarıdaki gibi yatakta geçiren bir insan olarak ( şu an aynı eylemi zevk alarak yapıyor olmam umarım ironik değildir :D ) bunu başarmak çok zor olacağından, gelecekte blogdaki yazılarımı okuyup kendimi de mutsuz etmemek için, uzun süre blogdan uzak kalmıştım.

Peki sonra ne oldu? Kesin olmasa da işsizlikten bir süre kurtulup, 5 aydır beni çok mutlu eden bir süreç yaşadım, yaşamaya da devam ediyorum. O süreçte bir işe yaradığımı hissettim ve kendime haksızlık ettiğimi anladım. Sevdiğim şeylerden uzak kalıp kendimi ne kadar saçma bir ruh haline sürüklediğimi anlayıp, bu durumu sona erdirmeye karar verdim. Her ne kadar şuanki işim dönemlik olsa da, beni yine geçen kış yaşadığım benzer süreçler de bekliyor olsa, ben bu sefer kendime daha farklı davranmaya karar verdim. Ve bu yazıyla birlikte kendimce blogda da yeni bir döneme başladığımı size de duyurmak istedim. Bundan sonra belki eski Raif'ten biraz daha farklı bir Raif okuyacak olabilirsiniz, daha farklı türlerde yazılar okuyacak da olabilirsiniz, belki çok da büyük değişiklikler olmaz onu da bilmiyorum, hep beraber göreceğiz diyerek sözlerimi şimdilik burada noktalıyorum. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :)

Not: Yeni döneme yeni bir görünüm yakışır diye düşünüp, blogun tasarımında bir takım değişiklikler yaptım. Sizce nasıl olmuş? :)

10 yorum:

  1. bol yazılı günler için sabırsızlıkla bekliyoruz. :) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, o günler belki yarın belki yarından da yakındır :D Benden de sevgiler :)

      Sil
  2. Sevgili Raif, ben de ilk mezun olduğum dönemde 1 sene çalışmadım, istediğim işi bulamadım, bulduklarımı beğenmedim ama pek mutluydum, bol dizi/film/kitapla geçen bir dönemdi =P Tabii 1 sene sonunda ben işsiz mi kaldım diyerek bir telaşa kapıldım ama sonrasında güzel gelişmeler oldu =) Diyeceğim o ki inişler ve çıkışlar insan hayatının kaçınılmaz bir parçası, yaş ilerledikçe de kimi inişlerin daha önemsiz, kimisi de daha öğretici anılar olarak kalıyor =) ki sen de bunu görmüşsün ve gördüğüm üzere çok daha pozitif bir dönüş olmuş =) Böyle uzun ve sıkıcı bir yorum oldu benim ki ama seni buralarda görmek pek güzel; görsel algısı & zevki bu kadar yüksek bir arkadaşımızın paylaşımlarını takip etmek mutlu ediyor beni demek istedim, bu açıdan blogdaki yenilik de süper olmuş diyor ve evet burada noktayı koyuyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim dizi/film/kitap üçlüsüne sarılmam biraz geç oldu ama olsun, neydi o söz haticeli neticeli :) Aynen öyleymiş, ki muhtemelen şuanki rahatlığı ve boşluğu sonra çok arayacağım. Hiç uzun ve sıkıcı gelmedi bana, çok mutlu olarak okudum yorumu, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Yeni bir mevsim, yeni ay, yeni yaş, yeni kararlar, yeni blog tasarımı..
    Yeniliklerle dolu bir dönem senin için, bu tüm yenilikler de yüzünü güldürsün senin.
    Sevdiğin ve keyif aldığın her şeyi kendine yasaklamış olman çok üzücü bir durum idi, ama artık kabuğuna saklanmaktan vazgeçmiş olmana çok sevindim :) Bundan sonra buralarda daha çok Raif yazısı ve fotoğrafları göreceğiz demek ki, bu çok güzel bir şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertap Erener'in "Yeni" şarkısı geldi aklıma :) Eylül'ü senenin başı kabul ettiğim için mi bu yenilikler, yoksa aslında doğum ayım diye biyolojik saatim yenileniyor da ondan mı bilmiyorum ama sonuçtan mutlu olduğum kesin :) Eveeet, bol bol yazı, çok daha güzel fotoğraflar :)

      Sil
  4. Ben de mezun oldum ve iş bulamadım henüz. Karakterimden dolayı iyi tarafından bakıp, kendime zaman ayırıp mutlu olan bir yapım da yok. :D Senin adına çok sevindim, yazılarını merakla bekliyorum. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birbirimizi en iyi iş bulamayanlar olarak biz anlayabiliriz diye düşünüyorum. Ben normalde pozitif tutumlu bir insanımdır, ama bu konuda ben de o pozitifliği çok kolay yakalayamadım. Zor bir durum, ve insan böyle hayal etmiyor hiçbir zaman, o daha da koyuyor. Ama elden bir şey de gelmiyor. Bunu kabul edince başlıyor o pozitiflik :) Teşekkür ederim, umarım en kısa zamanda iş buluruz :)

      Sil
  5. Beni hatırlar mısın bilmem, buralardan çok uzak kaldım uzun bir süre :) Sevdiğim bloglar arasında seni okumayı da özlemişim yahu buralarda pek ses çıkarmasam da :) Şimdi yaşadıklarını okuyunca, aynı dönemde olduğum için yazı duygusal olmasa da duygulandım doğal olarak :) 2013'te mezun oldum. Ege'de yine yüksek lisans yaptım. İşsizlik sanırım bir mezunun hayatında yaşayabileceği en kötü dönem. İstanbul'a ailemin yanına döndüğümden beri beni hepten sardı sarmaladı bu dönem. 8 ay falan oldu herhalde. Bir çok işe girdim çıktım, beklediğim hiçbir şey de olmadığı için hepten savaştan çıkmış biri haline dönüştüm. Yılmadan hayatı düzeltmeye çalışmaya devam diyorum :) Tekrar Ege'ye dön bir 5 sene daha oku deseler, şu an sanırım koşa koşa arkama bakmadan dönüyor olurdum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlamaz olur muyum, mutlu oldum yorumunu görünce :) Aklınız varsa mezun olmayın ya da öğrenciliğin tadını çıkarın dediklerinde amaaan ne diyor bunlar, saçmalık diyordum ama hiç öyle olmuyormuş işin aslı :D Dönemin kötü ruh halinden uzak, akıl sağlığımızı koruyup, mutlu olmayı hep başarabiliriz umarım :) Hepimize bol şans bir de tabi, en kısa zamanda o aradığımız işi bulabiliriz umarım ( çok zor biliyorum ama! :).

      Sil